Wednesday, April 11, 2012

KaHWin



Assalamualaikum ^^
lama xupdate 
kahwin ,bila tengok ramai pasangan muda mendirikan masjid
pastu berjaya dalam pembelajaran dan rumah tangga 
memang saya respek pasangan nie
syoklah tgk diorang kahwin,cam nak kahwin lah
JOM KAHWIN


perkahwinan bukan satu benda mudah juga tidak payah 
perkahwinan memerlukan dua pasangan yg
sedia dari segi zahir dan batin
sedar akan tanggungjawabnya selepas kahwin
bijak menguruskan masalah
boleh bertoleransi dalam apa jua masalah 
perkahwinan itu juga harus berlandaskan kerana ALLAH
bukan sekadar hanya utk menghalalkan apa yang haram
jika itu niat kita dari awal tanpa rasa tanggungjawab
hancurlah rumah tangga 
itu mengikut perkiraan dan pendapat saya cewah
 ^^

Jodoh
SetiaP org ada mempunyai jodoh
lambat atau cepat itu hanya masa
kita hanya perlu berusaha ,bertawakal dan berserah kepada Yang Mengetahui
heheh saya dalam mood indahnya perkahwinan
wahhhhh


   sedikit kata saya selitkan
kepada En Bakal suami Disana

Assalamualaikum wahai bakal suamiku
Jika kita punya jodoh hingga alam  perkahwinan
sayangilah aku sepertimana aku menyayngi kamu
tetapi janganlah kau menyayagi ku melebihi
cinta kepada ALLAH
terimalah kekurangan ku kerana ku punya banyak kelemahan
perbaikilah aku
bimbinglah aku kepada jalan lurus
bersamalah kita membaiki diri masing2 dan membaiki sesama kita
Wahai bakal Suamiku
sayangilah keluargaku sepertimana kau
menyayangi keluargamu
akan ku menyayangi keluargamu seperti aku menyayangi
keluargaku ku
jika terdapat salahku,tegurlah aku dengan cara terlembut mu
jika ada yang membuatmu marah ,katakanlah padaku
jangan kamu hanya mendiamkan diri
itu lebih menyakitkan
Sayangilah anak2 kita
ajarilah mereka
jadilah teladan bagi mereka
Wahai Bakal Suamiku
Sayangilah dan jagalah aku sepertimana kau janjikan
bukan hanya untuk permulaan perkenalan
jagalah aku sayangi aku hingga mata ku tertutup
Wahai Bakal Suamiku
sekiranya tiada lagi  rasa kasihmu untukku
kau katakanlah dengan baik
jangan kau menolak ku dengan cara yang terburuk
Disaat itu aku akan redha kerana
mungkin tiada jodoh bagi kita
Semoga Jodoh kita berpanjangan
dan mendapat redha ilahi

Nukilan Nurul Syuhada



SeBArkan Sayap PeNUlisan O.O

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved NewCastleInsan.Blogspot.