Friday, March 9, 2012

MATa LALaT VS MATA LEBAH

lebah lalat
Assalamualaikum ^^
ok saya tahu mesti bermacam-macam bermain di fikiran 
semua viewers kan ermm
apalah mata lalat VS mata lebah nie
cuba fikir2 heheheheh

sebenarnya info nie saya dapat 
time dgr radio IKIM .FM ,mula-mula mmg klakar la
apa yg lalat n lebahn ie ingatkan dr fizikal ke 
rupanya ada tersiratnya 

apa yg di maksudkan dengan mata lebah n mata lalat
macam nie

bayangkan seekor lalat berada di sebuah taman bunga 
yang indah dan wangi pastu kita bertanya
kepada lalat
Kita: Lalat2 mu dk cr gapooo tu
lalat: aku dk cr bnda favourite aku lah nie
kita : favourite ???
Lalat :sampah la , apa ag ^^


SITUASI KE 2 ^^    


bayangkan seekor lebah di tempat pelupusan sampah
xkisah la sampah apa pun hehhe                                    
KIta: lebah2 mu dk cari gapo tu?
lebah: aku sdg cari bnda favourite ku 
Kita : apa tu yg favourite 
Lebah : bUnga yg mekar h eheh

KESimPUlannya

walau hebatnya tempat kerja ,walau baik keluarganya
seaman man pun suasana sekitarnya
jika kita  seperti mata lalat
kita akan tetap mencari keburukan sesuatu atau seseorang
kita akan selalu melihat keburukan
tapi
jika kita seperti mata lebah
walau sejahat mana pun seseorang,seburuk mana pun keadaan kita
kita tetap melihatnya sebagai satu kelebihan
kita tetap melihat kebaikan

kita sebagai manusia ada kelebihan dan kekurangan
terserah pada kita menentukannya
adakah kita mata lebah atau mata lalat
Tepuk hati Tanya Iman ^^
Wassalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

Post Nasihat Hari nie  : N.C.M

SeBArkan Sayap PeNUlisan O.O

2 comments:

Copyright© All Rights Reserved NewCastleInsan.Blogspot.